Ahad, 12 Januari 2014

MEDAL BRITISH MALAYA ROYAL MARINE 1939

Kali ni saya just nak share pasal medal antik yang satu ni, medal untuk acara lumba lari berganti-ganti sejauh 440 ela. Acara ni di adakan untuk anggota British Malaya Royal Marine pada tahun 1939. Agak unik dan sukar untuk dimiliki kerana medal sebegini adalah amat terhad dan amat jarang berada di pasaran.
 
Saya dapat item ni dari Worcestershire UK..dari anak kepada anggota Royal Marine tersebut dan dia amat gembira sebab medal tu dapat pulang ke negara asal. Menarik..sekurang-kurang saya dapat mengetahui sejarah tambahan dan dapat berkongsi dengan pembaca yang lain.
 
 

1 ulasan:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam