Jumaat, 15 Januari 2010

KOLEKSI LOGAM KUNING 5



Saya sebenarnya nak minta tolong kat sesiapa yang ada info berkenaan koleksi logam kuning saya yang ni sebab saya tak jumpa ianya tergolong pada era yang mana. Penat dah buat research dan refer kat database tapi tetap tak jumpa-jumpa. Yang iras-iras ada la.

Menurut rujukan yang saya buat, logam kuning saya ni tergolong dari era Dutch India Colonial antara kurun ke-17 hingga ke-18 dan dipanggil gold Fanam tapi gold Fanam ni ada banyak siri, saya kurang pasti siri yang mana. Jadinya, kalau ada sesiapa yang tahu boleh le kongsi info yek, tak lengkap rasanya bila ada koleksi tapi tak cukup info yang berkaitan.

Anggaran ukuran diameter coin ni adalah 6mm dan seberat 0.41 grammes dan komposisi adalah daripada emas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan