Rabu, 27 Januari 2010

FEDERATED MALAY STATES - TEN KATIS RUBBER COUPONS



Mula-mula saya nak minta maaf sebab blog saya ni dah mula bersawang...sibuk sesangat, ada kematian keluarga dan tambahan pula business kecil-kecilan saya ni dah semakin maju, sampai takde masa nak buka internet.

Kali ni saya nak cerita pasal rubber coupons. Ada banyak jenis dan ada banyak negeri-negeri Malaya yang keluarkan coupons ni dan saya tengah cuba kumpul sebanyak yang mampu. Koleksi saya yang ni dikeluarkan pada 31 December 1941, berukuran 104mm x 55mm, direka dan dicetak oleh The Survey Department, FMS di atas kertas yang ada watermark SDM dan peta Malaya.

Apa yang menarik koleksi kali ni, ianya adalah dalam running serial numbers sebanyak sebelas keping dari nombor sini 535550 sehingga 535560 termasuk satu keping nombor siri hampir solid number 535555. Tak tau le kenapa saya minat sesangat kalau nombor berturut ni, lagi banyak keping lagi membuak-buak minat, macam takleh ditahan-tahan...mungkin susah nak dapat kot..hehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan